Ahad, 7 November 2010

Lebih Ramai Rakyat Malaysia Makin Gemuk

Merujuk kepada artikel dari New Sunday Times April 11, 2010.

Menurut satu kajian pada tahun 2006, 2 dari 5 orang (70%)dewasa adalah gemuk/obese, dan jika dibandingkan dengan statistik pada sedekad lalu, ia menunjukkan peningkatan 250%!

Ini menunjukkan lebih ramai dari kita rakyat Malaysia menikmati taraf hidup yang agak selesa dan mudah mendapat makanan yang enak-enak berbanding dengan generasi orang-orang zaman dahulu di zaman perang jepun dan diawal negara kita merdeka.

Statistik sebegini cukup membimbangkan kerajaan Malaysia khususnya Kementerian Kesihatan Malaysia(KKM). KKM kini ingin meningkat promosi penjagaan kesihatan melalui penekanan pemakanan seimbang melalui Pelan 10tahun untuk Pemakanan 2006-2015.
(10year National Plan of Action for Nutrition 2006-2015)

KKM juga melancarkan Polisi Pemakanan Kebangsaan (National Nutrition Policy) yang mempromosikan amalan diet dan penmakanan yang sihat.

Alpha Lipid Lifeline dan Slim Diet II (SD2) yang kami pasarkan ini memang amat membantu kerajaan dan rakyat Malaysia hidup dengan lebih sihat dan malah ramai yang dah mengamalkan pemakanan Alpha Lipid Lifeline telah mendapat manfaatnya.

Golongan obese/gemuk/berisi terlalu ramai dan saya yakin dengan produk SD2, kami dapat batu lebih ramai rakyat Malaysia jadi lebih sihat, berkeyakinan diri dan lebih hensem :-) dan cantik.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan